2011. augusztus 11., csütörtök

Lepkék Cseresznyésen

Paks közelében, Cseresznyéspuszta mellett, van egy ültetett fenyőerdő, melynek fái lassan elkezdtek kiszáradni és a kidőlt fák körül tisztások jöttek létre. A talaj itt nagyon homokos. Az erdőben rengeteg madarat hallottam. Látni már kevesebbet.
Egy délelőtt az erdőben sétálva láttam egy raj csúszkát - nem egyet vagy kettőt, hanem sokat -, amint a fenyők amúgy is hámló kérge alatt kutattak, lemerészkedve egész a földig. Láttam még fenyvescinegét, sárgarigót és fakopáncsot.
(Fotózni nem tudtam őket, mert nem volt nálam a megfelelő objektív.)
Ellenben fotóztam lepkéket. Elég sok fekete szemeslepkét, kis tarkalepkét és közönséges szemeslepkét láttam, egyetlen egy Atalanta lepkét és 3- 4 fecskefarkú lepkét. Íme a gyűjtemény képekben:




Atalanta-lepke /
Vanessa atalanta
(Nymphalidae)


















Fecskefarkú lepke / Papilio machaon  
(Papilionidae)















Erdei szemeslepke  / Pararge aegeria
(Satyridae)








 











 

Kis tarkalepke /
Melitaea trivia
(Nymphalidae)






 













Fekete szemeslepke / Minois dryas
(Satyridae)








Közönséges gyöngyházlepke nőstény /
Issoria lathonia F
(Nymphalidae)




















Nagyfoltú szemeslepke / Lasiommata maera
(Sartyridae)









Közönséges szemeslepke  / Arethusana arethusa
(Sartyridae)
Romániában védett.









Közönséges tűzlepke / Lycaena phlaeas (Lycaenidae)










Közönséges szénalepke / Coenonympha glycerion (Satyridae)


Kis szénalepke / Coenonympha pamphilus (Satyridae)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése