2013. április 8., hétfő

Megérkeztek a barátposzáták!

Az afrikai telelésük után visszajöttek a barátposzáták. Nem is egyet láttam, hanem ötöt. Három hímet, ezek kergették egymást, és két tojót, akik egész jól megfértek, egyástól fél méterre szedegették a rovarokat a virágokról. Úgy tűnt, már ki vannak alakulva a párok, mert többször is párosával láttam őket. Lehet, azért jöttek a városba, mert itt kissé melegebb van és a széltől védettebb, így a rovarok is jobban elindultak.
Énekelni azonban idén még nem hallottam őket.

Tegnapelőtt láttam meg őket, este 7 táján, ezért a fényviszonyok nem voltak túl jók, még szerencse, hogy előre lett állítva az óra.


A hím barátposzátát (Sylvia atricapilla) 
fekete sapkájáról könnyű felismerni.

  Ő a barátposzáta tojó, neki vörösesbarna sapkája van.


  Amint látni párosával járnak, arra a ronda karóra, amire a tojó rászállt, a hímnek is rá kellett szállnia. A földön és a föld közelében keresgéltek eleség után, a tojó még a virágot is megkóstolta, és úgy tűnt, ízlett neki, mivel több kis virágot megevett.


A tegnap is láttam őket. Szintén ketten voltak. Az ablakomtól 2-3 méterre. (Na ezért kell gyakrabban ablakot mosni. :P)


És huss, elszálltak!

Felmerült bennem a kérdés, mennyi lehet az esélye annak, hogy egy nagyváros nem éppen külső kerületében, tömbházak között ezeket a madarakat megfigyelhesse. Nem túl sok, az biztos. 0,1% jó esetben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése