2013. április 2., kedd

Vörösbegy

Pár hete, még ezelőtt a márciusvégi tél előtt, mikor kezdett felmelegedni, kétszer is sikerült megpillantanom, de mire a fotógép után kaptam, már el is tűnt a bokrok között. Úgy látszik, nem csak a mesében szerencsés a 3-as szám, mert ma végre, harmadjára, lefotóztam. Viszonylag enyhe idő volt, nyitva volt az ablak, és madárdalra lettem figyelmes. Nagy meglepetésemre a hang irányából a vörösbegy röppent fel. Pár órát "üldöztem" a fényképezőgéppel, de közelebbi képet sajnos nem sikerült készítenem róluk. A többesszám azért van, mert a  tömbházközben volt vagy 4 vörösbegy, a hangjukból ítélve, mivel mindegyik máshonnan szólt. Kettőt egymás mellett le sikerült kapnom. 

Feltételezhetően ez a hím, mert nagyon hangosan és hosszan énekelt.



Itt a párja, aki éppen gilisztát fogott, felvitte a jázminbokorra, és ott fogyasztotta el.




 Itt pedig ketten a fán.


A vörösbegy hangját felvettem, de mivel ide, a bejegyzésbe sima hangfelvételt nem tudok betenni, egy kis videót készítettem a képeimből és alátettem a hangot.

 
(Amit a videóból ez a blogger oldal csinált, az élvezhetetlen. Ergo, csak a hangot kell hallgatni. :) )

Kiegészítésként egy április 6.-i kép a kis szépségről:


És egy április 7.-i kép is. Olyan gyakran jár az ablakom előtt, hogy nem tudom megállni, hogy ne fotózzam. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése