2013. augusztus 6., kedd

Sisegő füzike

A hangjára lettem figyelmes. Aztán az ablakon kinézve megpillantottam őket. Többen voltak. Ez nem a napokban történt, hanem tavaly szeptember elején. (Elhatároztam, hogy törlesztem az adósságomat, és felteszem a régebbi képeket is.) Pár napig láttam őket. Talán összegyűltek, hogy induljanak Délre telelni, mert nálunk csak a nyarat töltik.
A könyvek szerint nehéz megpillantani őket, mert a fák koronájának tetején szoktak röpködni. Ezek szerint szerencsém volt, mert itt nem szálltak olyan magasan. Viszonylag könnyű észrevenni őket, sárgás színükkel kitűnnek a környezetből. Zöldessárga a hátuk, sárgás a nyakuk és a jól megfigyelhető szemsávjuk, a hasuk viszont fehéres. Kicsit kissebbek a verébnél, karcsúbbak, és nagyon izgágák. Latin nevük Phylloscopus sibilatrix.
Tanúságnak pár kép róluk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése