2016. június 11., szombat

Kisrigók

A fekete rigó (Turdus merula) egész évben itt van nálunk, és mivel idén nagyon enyhe volt a tél, különösen korán költött. Május közepén már láttam fiatal rigókat a parkokban, amint a fűben keresgéltek eleség után (mivel ott nincsenek macskák). Fotózásra akkor nem voltam felkészülve. De eszembe jutott, hogy fotóztam már fekete rigó fiókákat, csak a bejegyzés írás róluk elmaradt. Megekerestem a képeimet, és íme a két évvel ezelőtt, május legvégén készültekből a válogatás.

 A kisrigók nemrég repülhettek ki a fészekből, még kis tollgombócok voltak. Mindkét szülő szorgosan hordta nekik az élelmet. Nem volt már jó fény, és a fiókák ügyesen elbújtak a levelek között (este 7 óra körül kerültek látóközelbe, és 8 óra utánig lestem őket - derül ki a fotók adataiból). 

Az apa (ez még kora délutáni kép)


 

Két csöppség bújócskázik az almafán.

 


Mivel ez az egész nem zajlott hangtalanul, megjelent a veszélyforrás is:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése